♥Followers♥

Sunday, December 23, 2012

Future


Who knows what will happen in the future ??
I wish my dream comes true .. Insha Allah


Friday, December 21, 2012

Mimpi

 Assalamualaikum ._.

Lately aku banyak post entry sedih jew kan . hahha . Nak buat mcam mana tu lah life aku , alolo tak kan tak de yang happy kot . Erm adalah tapi happy sekejap jew pastu sedih je banyak  *lalu ingin lap air mata ..haha ..
Korang pasti pernah bermimipikan ?? Tipulah kalau tak pernah . Actually sejak dua menjak ni aku selalu mimpi . Malam mimpi , tido lepas subuh pun mimpi . Orang tu-tua cakap mainan tido je . Erm betol la kot apa yang aku mimpi tu tak terjadi pun . Tapi kalau mimpi yang indah-indah tu nak jugak jadi kenyataan , ahaaha , tapi jarang je banyak yang sedih-sedih . Tengok mimpi pun banyak kisah sedih !! Aku paling tak suka hadirnya orang yang aku tak suka dalam mimpi , pelik kan ! orang yang tak de kena mengena pun ada . Kalau mimpi pasal mak dan abah aku pasti nangis dan pernah aku mimpi mak aku lalu menangis bila sedar jew memang ada air mata pun siap sedu-sedu lagi .. Apa di sebalik maksud tu ??


your-daily-inspiration:

(via ✿❀ TURNNAR ✯ EVENSTAR ❀✿ on we heart it / visual bookmark #34511588)

Tuesday, December 18, 2012

Bukan harapan


Setelah lebih 6 tahun aku menunggu , sebenarnya telah banyak waktu di habiskan dengan sis-sia 
Kosong . Semalam penuh dengan pengharapan hari ini kesakitan yang tiada henti esok mengharap keajaiban lagi .. Itulah pengorbanan yang tanpa sedar aku lalukan ..

Kadangkala biar kesakitan itu tertutup rapat. Tiada siapa pun yang boleh tahu walaupun hati ini tak tertanggung lagi . Aku pasrah :(

Lalu memori di fikiran aku di ingatkan kembali satu persatu pengalaman pertama .
Tersedar dan tidak dapat di gambarkan kesakitan lebih 5 jam tidak sedarkan diri .
Ternyata ia bukan seperti yang di gambarkan bukan seperti yang di harapkan .
Dalam tempoh itu hari-hari tidak bewarna , sakit dan penuh dengan air mata .
Sangat mustahil mereka dapat merasakan apa yang aku rasa dan mustahil aku dapat coretkan kesakitan aku di atas sekeping kertas .

Aku sedar mereka inginkan yang terbaik untuk aku tapi sayang apa yang di harapan tidak 
seperti yang di inginkan . Itulah juga kenyataan !

Ia memang di ciptakan begitu mungkin suatu hari nanti aku akan ketemu jawapan .
Tetapi tidak mengapa Tuhan sentiasa ada di sisi .

inspiring-pictures:

(via • Tumblr on we heart it / visual bookmark #38576998)

Bukan harapan lagi
Akan ku tunggu keajaiban itu .-.

Tuesday, December 11, 2012

Friday, October 5, 2012

Hancur


Biarkan hati ini menangis saat ini
dari hati menangis akan datang
biarkan hati terluka ketika ini
kerana itu adalah derita
kekadang hati terus tertanya
mengapa harus begini ??



biarkan ia sepi asalkan idak menyakitkan !!

Tuesday, August 21, 2012

Saturday, June 9, 2012

Super busy

Assalamualaikum semua :-)

Hai..agak lama aku tak menghudate belog...kemain sibuk sepanjang cuti sekolah nie ..so mood menghupdate belog pun turut tiada ..otak pun jadi jem buat seketika ..ahhaaa..

Terima kasih Ya Allah segala yang di rancang berjalan dengar lancarnya walaupun agak sedikit penat ..ehehe...yang sudah tertulis sejak azali kini menjadi miliknya..aku turut gembira melihat dirimu tersenyum..hanya satu doaku semoga bahagia sampai ke syurga ,:-)

Tuesday, June 5, 2012

Kehilangan


Kini baru aku merasa kehilangan dirimu
sungguh ,disaat aku memikirkanmu aku jadi hiba
kita tidak lagi seperti dulu
kamu dengan kehidupan baru
dan aku pula masih terkapai-kapai seorang diri
merindui saat2 manis denganmu sewaktu ketika dahulu amat indah
itulah kehidupan ,, 
bila di depan mata kita tidak hargainya
dan bila kehilangan baru terasa sunyi

sekadar hiasan

aku mendoakan kebahagiaan kamu hingga sampai syurga ..


Thursday, April 26, 2012

Kosong




kosong..kosong
tiada yang dapat menghiburkan hati
hari2 yang di lalui tidak seceria dulu
kekadang hati ini sakit bila sesuatu yang tidak aku suka berlaku di depan mata
pedih nya hanya Dia yang tahu
sunyi itu lebih baik kerana tiada yang dapat membuat aku menangis
dulu..bila aku perlukan seseorang di sisi dia selalu ada
menasihati aku ,memberi sokongan yang tak putus2 ,setia mendengar luahan hati
tapi sekarang aku terkapai sendirian
tiada yang dapat memahami perasaan aku lagi selain dia
sangat pedih (*

Monday, April 23, 2012

Friday, March 23, 2012

Kelmarin ,hari ini dan seterusnya



 

Kita pernah "DISAKITI"

dan mungkin pernah "MENYAKITI"

tapi kerana itu kita BELAJAR

tentang bagaimana cara menghargai, menerima, berkorban dan memperhatikan..



 Kita pernah "DITIPU"

dan mungkin pernah "MENIPU",

tapi dari itu kita belajar tentang KEJUJURAN..



 Andaikan kita tidak pernah melakukan kesalahan dalam hidup ini, mungkin kita tidak pernah belajar MEMINTA MAAF dan MEMBERI MAAF..


 Setiap waktu yang telah kita habiskan dalam hidup ini, tidak akan terulang kembali. Namun ada satu hal yang masih tetap boleh kita lakukan..
iaitu BELAJAR dari masa lalu untuk hari ESOK yang lebih baik.

"Semalam adalah sejarah, hari ini penentu realiti..& esok suatu yang misteri"

 Hidup adalah proses,
Hidup adalah belajar.
Tanpa ada batas umur,
Tanpa ada kata tua

 JATUH, berdiri lagi
KALAH, mencuba lagi
GAGAL, bangkit lagi
Sampai Allah memanggil :
"Waktunya kita KEMBALI.



p/s:bila kita terjatuh untuk bangkit kembali seperti sediakala amat payah ..memerlukan masa yang panjang..

Renung-Renugkan ...:p

Thursday, March 22, 2012

Bila rindu




Angin bawa daku pergi
aku rindukan kenangan sewaktu ketika dahulu
zaman kanak-kanak telah lama berlalu pergi
jika boleh di putarkan waktu kembali ingin aku kembali ke zaman itu
zaman yang penuh gelak tawa ,tiada tangisan kesedihan tidak usah memirkan masalah itu dan ini

zaman persekolahan yang penuh dengan warna warni
penuh dengan gelak tawa rakan sepejuangan
 ingin sekali kembali ke zaman itu
mahu menggapai apa yang telah terlepas

Hari ini
aku kembali ke alam realiti sebagai seorang pejuang
 yang berjuang untuk meneruskan hidup dalam serba kekurangan 
menerima hakikat yang sebenar
 masa itu terus berlalu dan berlalu
aku rindu ..rindu


Saturday, March 17, 2012

Sepi itu indah bagi yang mengerti




"Perlukah dipertahankan satu rasa yang kita pasti tak kesampaian?" 


atau.. 


"Perlukah kita pertahankan sebuah kehilangan yang kita pasti akan kehilangannya jua suatu hari nanti?" 


atau.. 


"Kukuhkah sebuah ikatan yang terbina hanya di atas keruntuhan semalam, dikutip dari serpihan hati yang telah hancur berkecai?" 

Tatkala kita tidak mampu menjawab soalan-soalan seperti ini, ketahuilah sepi itu lebih indah. 


Ketika kita tidak pasti untuk memberikan jawapan kepada soalan-soalan yang lahir dari hati kita sendiri, itu tandanya sudah sampai masa untuk berangkat pergi. 

Kala itu, sepi lebih indah dari sebarang bunyi... 

Jika kita terus berteka-teki sedang teka-teki itu tidak akan kita temui jawapannya, ketahuilah sepi mengatasi segala nikmat.. 

Maka katakanlah kepada diri : 
'Kali ini kita biarkanlah perpisahan ini, satu pengorbanan yang perlu kerana hidup ini hanya akan bererti bila tiba-tiba terasa kehilangan dan diperlukan, antara rela dengan tidak, walau kau lebih dari tahu, tak ada yang lebih berharga selain darimu, jua aku tak mungkin dapat melupakanmu..' 

Itu lebih bererti sebab ada kalanya perpisahan lebih bermakna daripada satu perhubungan yang amat menyusahkan. Tatkala anda berasa amat sakit oleh satu perhubungan, maka adalah lebih baik melangkah pergi. 

Katakan: 
“Aku berhenti berharap dan menunggu datang gelap sampai nanti satu saat tak ada cinta kudapat, kenapa ada derita bila bahagia tercipta, mengapa ada sang hitam bila putih menyenangkan, aku pulang tanpa dendam..Aku terima kekalahanku..” 

..Ada waktunya, sepi menjadi lebih indah kerana di saat itu kita ada ruang untuk mengingati dan merindui.. 

..Ada waktunya, sepi menjadi lebih indah kerana di saat itu kita ada peluang untuk lebih mengerti dan memahami.. 

..Dan sepi itu akan bertambah indah bila kita juga punya ruang untuk menginsafi... 





Friday, March 16, 2012

B.F.F


   

Tuhan berkatilah sahabat yang paling ku sayang ,tuntunlah dia ke jalan yang benar
tapi jangan biarkan air mata jatuh di pipinya ,kerana sebahagian semangatku ada di  dirinya
(last text from my BFF)
Saya kenal dia sejak dari sekolah rendah lagi dan sampai sekarang..namanya Nabila..dia kawan saya yang paling rapat..dia tempat saya meluahkan perasaan ,tempat untuk mengadu itu dan ini ,tempat untuk menangis ..walaupun dia jauh nun di sana tapi di dekat di hati saya ..call mesej kami berhubung .
dia memahami  saya dia selalu nasihatkan saya ketika  dalam kesedihan ..saya akan lebih tenang bila share masalah dengan dia..dia dapat menerima segalanya mengenai diri saya .dia adalah segalanya buat saya .
 Kami memerlukan antara satu sama lain  ..jangan fikir yang bukan2 ok..heheehe ..no..no. .bila dia ada problem dia pun akan cari saya..saya pulak akan nasihatkan dia..dia seorang yang open minded ..
she's everything for me..

p/s: saya sentiasa doakan kebahagiaan awak :-)


Wednesday, March 14, 2012

Mengharap bintang





aku ingin sekali memetik bintang-bintang di langit
walaupun banyak halangan
bintang itu sentiasa bercahaya di kala malam
bintang itu sentiasa menyuluh di kala kegelapan
aku mahu bintang itu
agar ia sentiasa menerangi hidpku di kala berada dalam kegelapan
oh bintang di langit
biarkan aku terus menggapai mu
walaupun sedetik cuma di alam fantasi :)

Tuesday, March 13, 2012

Keep smiling





Just because i'm smile all the time , doesn't mean my life's perfect .
That smile is a symbol hope and strength ._.:-)

Monday, March 12, 2012

Demi masa




"Demi masa , sesungguhnya manusia itu benar-benar berada dalam kerugian . Kecuali orang yang beriman dan mengerjakan amal soleh dan nasihat menasihati supaya mentaati kebenaran dan nasihat menasihati supaya menetapi kesabaran. "..
(surah Al-Asr ayat 1-3)

Demi masa ,aku bersyukur masih berada di bumi Allah ini
sesungguhnya begitu cepat masa berlalu
langkah demi langkah terus berjalan
jika tidak berhati-hati melalui jalan yang banyak cabangnya mungkin aku terus pergi tanpa mengetahui di mana destinasi yang harus di tujui .
syukur sehingga hari ini saat ini aku terus di berikan hidayah oleh-Nya
melangkah dan terus melangkah  melalui jalan yang betul :-)

Demi masa , aku menyekat air mata yang kadangkala gagal di kawal dalam pedih jiwa cuba menghadapi segala ujian yang datang bagaikan tiada henti
berat mata memandang berat lagi bahu aku untuk memikulnya
sungguh !! aku bukan seorang yang kuat namun berbekalkan iman di hati
aku gagahi jua di iringi doa dan yakinku pada-Nya
mungkin di sebalik ujian yang hebat ini kepadaku ada hikmah di sebaliknya :)

Demi masa , aku terus bersabar
terus tersenyum walaupun senyum itu mungkin tiada makna lagi
ubati hati yang terluka
masa yang ada untuk muhasabah diri
menjadi soerang yang bersyukur atas setiap kurniaan-Nya kepada ku.



Sunday, March 11, 2012

Stop judging people




Kita selalu kata orang itu dan ini kan kan ?? setiap orang ada kelebihan masing-masing.. 
s0 tak payah nak judges orang sangat lah..diri sendiri pun belum tentu sempurna")*


Thursday, January 26, 2012

Yang indah hanya sementara

Assalamualaikum semua ^_^

Dugaan apakah ini ??Ya allah:-) orang lain buat salah aku pun terkena tempiasnya..sungguh aku sangat tak suka situasi ini..terpaksa gaduh sana sini..bermasam muka..nak suruh orang jaga hati dia adakah dia jaga hati dan perasaan orang lain??tepuk dada tanya diri sendiri..!!!pless lar hati kau keras..cakap ikut kepala sendiri..tengking orang tak ingat dunia padahal hal kecik jer..cam tu nak suruh orang hormat??

Berminggu-minggu dah hati dan hidup aku tak tenang dengan masalah nie..sungguh tersangat bencii!!!
Ya allah ..engkau kuatkan lah semangatku,,imanku..jangan biarkan aku bersedih lagi..cukuplah peristiwa yang lepas2..aku dah tak nak perkara sama berlaku lagi..cukuplah hati yang telah di lukai belum sembuh lagi..maaf !!..andai aku tak boleh nak jadi yang terbaik untuk family , orang yang mengenali aku seperti yang mereka harapkan..aku manusia biasa..yang punya hati dan perasaan..aku bukan manusia sempurna .aku juga selalu buat salah ,at least teguran mereka dapat aku jadikan pengajaran bukan nak marah balik..it's oke jika tak boleh hormat aku at least jangan buat aku menangis lagi..dah cukup besar pengorbanan aku untuknya...sakit..pedih..derita semua aku tanggung sorang2..tergamak dia tengok aku menangis kerana perbuatannya..aku cukup tersiksa !!

Masih terbayang di ruang mataku saat manis kiteorang bersama tapi sekarang tak macam tu dah..keadaan kini sudah semakin buruk..sukar untuk jadi seperti dulu lagi..masa dan keadaan telah berubah..hati aku semakin tawar dengan kebaikan mereka..tetapi kini tiada lagi memori itu sangat perit untuk di ingatkan..namun apa daya terpaksa ku telan jua walaupun sangat pahit..

Yang indah hanya sementara..jika hari ini anda bergembira ..gembiralah sepuas-puasnya..esok mungkin tidak lagi..

Insya allah(*


p/s:bukan untuk boyfriend oke..hehee.
time menaip aku tetiba sebak..
but sorry too say air mata cukupalah engkau keuar,.fullstop

Wednesday, January 25, 2012