♥Followers♥

Monday, July 18, 2011

D! sebalik senyuman ada derita

Assalamualaikum semua and gud morning.-.

Hai !!,,...semenjak dua menjak ni asyik bangun awal jer..ngeee..!! agak sukar nak melelapkan mata dengan fikiran yang sangat berserabut nie..semangat untuk teruskan hidup semakin pudar dek masalah yang menimpa ..diriku terus diuji oleh-Nya.-.dimana harus saya mencari kekuatan itu agar dapat meneruskan kehidupan yang penuh dengan onak dan duri..


0rang cakap di sebalik senyuman itu pasti ada kegembiraan..bahagia..tapi tak bagi saya..di sebalik senyuman saya ada der!ta..derita itu hanya saya yang tahu betapa sakitnya..pedihnya..tidak dapat untuk di kongsi bersama.-.mereka hanya bisa melihat air mata kesakitan saya saja..sering mengingatkan diri ini agar terus tabah dan sabar,kuatkan iman agar tidak cepat melatah mungkin takdir telah tertulis begitu..suratan bukan lagi kebetulan.:(


Ya allah...Andai dengan segala derita ini Engkau ingin menghapuskan segala 
dosa-dosaku, alangkah ringannya penderitaan ini. Andai dengan derita ini Engkau ingin selamatkan aku dari neraka-Mu dan memasukkan aku kedalam syurga-Mu yang kekal abadi...-.
Aku bersyukur dengan nikmat mu selama ini.-.


Terdampar jauh dihempas badai ku hanyut
Hati merintih terkunci mulut membisu
Perjalanan yang jauh bagai tiada sudahnya
Liku ranjau ku tempuh dalam mencari jawapan
Di sudut kecil hatiku sering berkata
Apa yang terjadi ada hikmah sebaliknya
Ku beranikan diri menongkah arus yang deras
Demi hari esok ku relakan
Walau tiada tangan menghulur
Kan ku tetap berdiri teguh ku bangkit semula
Tuhan, hanya engkau mengerti
Perjalanan hidup seorang insan



p/s.-.to my bff..thanks dear selalu mendengar luahan hati saya ini.-.kepada rakan2 alam maya saya,,doakan saya..:)..sayang kamu semua....-.

No comments: